Broiskun kaulat, siivet jne.

Puhetta bengalien terveydestä, ruokinnasta ja hoidosta.

Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen

kainaloinen
Viiksityynyjen valtias

Re: Broiskun kaulat, siivet jne.

Post by kainaloinen »

Meillä saatiin taas tänään pitkästä aikaa broiskun siipiä ja koko porukka murisee nyt herkkujensa äärellä täyttä häkää. Että on hassun kuuloista, ihan kuin olis joku lauma riivattuja kotona (vertaus Manaaja-elokuvaan). :buhahaa:
Kieppi, BEN n 24 32
Seppo, BEN n 24
Vilma, BEN n 24
ajapi
Glitterikingi

Post by ajapi »

Olen yrittänyt tarjota kissoille broiskun kauloja ja siipiä, mutta menestys on vaihdellut heikosta olemattomaan. Haltialla oli siiven kanssa vähän yritystä, mutta yritykseksi jäi... Ilmeisesti ADHD:n keskittymiskyky ei riitä siiven tuhoamiseen.

Image
"Meilläpäin tätä kutsutaan sinnikkyydeksi."
kainaloinen
Viiksityynyjen valtias

Post by kainaloinen »

Näin meillä:

Image

Image

Kuten huomaatte, Seppo on taas "aika" :D tukevassa kunnossa. 20 päivää aikaa saada se sutjakaksi Lahden näyttelyyn. :hmm:

Kieppi raahas oman broiskunsa sopivasti vessalaarin viereen - broisku kävi pesussa ennen kuin annoin sen takaisin minipedolle. :)

Tässä myös Vilma:

Image
Kieppi, BEN n 24 32
Seppo, BEN n 24
Vilma, BEN n 24
sulopulla
Jääkaappirosmo

Post by sulopulla »

kato sepukkaa, lempipuuhassaan !
:safkaa99:
Henke
Mäy!!!

Post by Henke »

meillä siivet ja kaulat kuuluvat jatkuvaan ruokinta-ohjelmaan mamman raakaruokintaharrastuksen siivittämänä. Siivet maistuvat jotenkuten ja kaulat vähän paremmin, mutta uskomattoman ahneena petoeläimenä Hamlet päätyy syömään kaiken mitä tarjotaan. Vielä on meillä hakusessa isompien luiden järsiminen, joten ainakin siivistä jää se iso luu syömättä.

Mitäs kaikkea muuta kivaa syötätte kissoillenne, ja olisiko joukossamme muita raakaruokkijoita?
Hamlet BEN n 24 & Ofelia ABY a & Othello SOM n
nekuliini
Kehruukone

Post by nekuliini »

Ihania pikkupetoja! Mistä muuten hommaatte noita broiskun kauloja ja siipiä? Olisi ihan hauska kokeilla muun raakaruoan lisäksi.
Kattiklaanin bengalit ja ragdollit
BEN n 24 32: Melliäinen
BEN n 22 32: Liekki & Timantti
BEN ns 22: Ramsa
sekä ragdolleja
kainaloinen
Viiksityynyjen valtias

Post by kainaloinen »

Mä tilaan lihoja Vauhti-Raksusta (http://www.vauhti-raksu.net/). Muita myyjiä esim. Nellin Kanaherkku (http://www.nellinkanaherkku.net/index.html), Murren Murkina (http://www.murrenmurkina.com/) ja Barffi.net (http://www.barffi.net/).

Nekuliini: En kyllä valitettavasti tiedä missä siellä päin myytäisi barf-lihoja - löytyisikö jonkun lemmikkitarvikeliikkeen pakastealtaasta? Olen myös kuullut että ihan tavalliseen ruokakauppaan saisi tilata esimerkiksi noita broiskun siipiä, kannattaa kysellä.
Kieppi, BEN n 24 32
Seppo, BEN n 24
Vilma, BEN n 24
wildtouch
Viiksityynyjen valtias

Post by wildtouch »

Ihmeiden aika ei ole ohi.
Tarjosin tänään kissoille pakastimessa olleet pari broilerin siipeä ja kissat ihan villiintyivät niistä. Viimeksi kun kokeilin antaa, niin aika laiskoja katseita sain,vain yksi kissoista hieman maisteli siipeä ja raahasi pitkin lattioita.

Sen verran jäin miettimään kun Clara hotkaisi siivet aika isoina paloina luineen kaikkineen niin miten hyvin nuo luut sulaa vatsassa?
Ajattelin vain että, millaista tuotosta on odotettavissa, etten pelästy jos kakasta törröttää sulamaton luu ::(
juhis
Bengalivaavi

Post by juhis »

Myös Kennel-rehu näyttäis myyvän noita siipiä (www.kennelrehu.fi) Ja jakeluauto kiertelee ympäri suomea, että toimitus ei ole ongelma. Koiralle tuolta tulee haettua aina kalkkunan jauhelihaa, pitäs vissiin tilaa kissoillekin jotain herkkuja joskus..
Mia
Bengalivaavi

Post by Mia »

Meillän täys barffattu kymmenisen vuotta, niin kissat ku koirat. Viime vuodet on sitten lipsunut pahasti ja korkeintaan sekaruokinnaksi voipi nykymallia kutsua.
Kalkkunan luita en ole itse kuunaan nähnyt sellaisia mitä kissa voisi syödä. Kalkkunan luustoa meillä on koirat kuluttaneet tuhansia ja tuhansia kiloja.
Broilerista olen syöttänyt vaihtelevasti siipiä, kaulaa ja selkää. Nykyisellään tykkään selästä eniten. Siivessä on minusta liikaa nahkaa ja kovimmat luut. Kauloja ja selkiä pidän helpompana käsitellä ja maistuvampana. Siivet olen saksinut kuuteen osaan, kaulat kolmeen ja selät koosta riippuen. Nämä lihaisat luuthan on barfin oleellisin osa. Mutta kissojen kanssa myös hankalimmaksi koettu meillä. Ei tunnu olevan mikään herkkutuote, ei vaikka miten terveellistä olisi. Täysbarffilla ruokavalion säätely on helpompaa ja saa broileritkin uppoamaan, kun kissat ei pääse nirsoontumaan niin helposti. Raksutarjoilun äärellä en saa näitä menemään kuin satunnaiseen korkeintaan.
Pennut olen pyrkinyt, jos suinkin mahdollista, opettamaan broiskun luille, auttaa hampaiden vaihtuessakin, mutta aikuiset/vahnemmat tuppaa sit kuitenkin päätyä "mä haluan sydämeni!" -linjalle.
Täytyis varmaan ryhdistäytyä ja tiukentaa taas otetta :)
Niin... joku kysy pakastimesta, tuohan on aika ehdoton kapistus jos barffata meinaa... Viimeinen lihasatsi oli 450 kg ja nippanappa mahtui kaikki pakastimiin :D Mut juu... tuosta toki suurimman osan kuluttaa koirat, kissoille ei nykyisellään mene ihan kiloakaan päivässä.
Post Reply