Kiimagallup ;)

Tarinaa syntyneistä ja syntymättömistä pennuista sekä kasvatuksesta yleisemminkin. Vain yhdistyksen kasvattajajäsenet saavat ilmoittaa pentueista täällä, muuten sana on vapaa.

Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen

Mummi
Täpläguru

Re: Kiimagallup ;)

Post by Mummi »

Orja wrote: Bengalismi on yks juttu, mutta bengalien kasvatuksen täytyy olla ihan oma tautilajinsa.
:o Olet täysin oikeassa, bengalin kasvatukseen hurahtaminen on pahimmanlaatuista höyrähtämistä. Yritämme selvittää tuon kasvatukseen liittyvän tautimäärityksen.
Joka tapauksessa: Vilpitön osanottoni. Meillä sentään emäntä on jätetty merkkaamatta :o .
Jos haluat talon parhaalle paikalle: siirrä kissaa :-)
nekuliini
Kehruukone

Post by nekuliini »

Voi ei. Melli harrasti kanssa minun merkkailuani silloin aikanaan. Minä pistin suosiolla tuon meidän jatkuvasti kiimaisen ragdollnaaraan heti näyttelyn jälkeen kollikylään. Tänään on ensimmäiset astumiset todistettavasti nähty ja toivon mukaan tulosta syntyy eikä tarvitse katsella raukan kiimassa riutumista pitkiin aikoihin.
Kattiklaanin bengalit ja ragdollit
BEN n 24 32: Melliäinen
BEN n 22 32: Liekki & Timantti
BEN ns 22: Ramsa
sekä ragdolleja
Orja
Glitterikingi

Post by Orja »

Saga laitettiin sitten pillereille. Punnitsin asioiden prioriteetteja ja totesin, että ihan mitä vaan, mutta mun päälle ei kusta ;). Itseni lisäksi huushollissa ovat tulleet merkatuksi kaikki kankaiset lattialla lojuvat esineet...
Orja von Kissukkala
Sissi BEN n 24; Siri RUS; Saga BEN n 24 31; Sani NFO d 03 23; Nottis RUS
R.I.P. <3 Herra Makkonen

http://kissukka.net, http://www.facebook.com/kissukkala
nekuliini
Kehruukone

Post by nekuliini »

Minä olen varmaan Barrett-kollin myötä sierrättynyt kaikkiin kissojen eritteisiin.:D Ensimmäisen kerran, kun Melli suihkautti kiimassa päälleni totesin vain miehelleni, että onpa hyvä, ettei tämä haise läheskään yhtä pahalle kuin kollin kusi.:buhahaa: Mjoo, mutta ihan järkevä vaihtoehto varmaan pillerit, jos kiimassa merkkailu on runsasta. Peppi-ragdoll merkkailee myös kiimassa, muttei ihmisiä onneksi. Ihanimmat merkkailukohteet ovat sen mielestä olleet kuntosalivaatteeni ja kuntosalikassi tai sitten ne on yksinkertaisesti haisseet niin pahalle, että kissaparan on ollut pakko yrittää peittää ne omilla tuoksuillaan.
sekä ragdolleja
Mistymoon
Viiksityynyjen valtias

Post by Mistymoon »

Meillä ei tytöt ole -vielä- merkkailleet kiimassa, mutta minulla oli aikoinaan exotic, joka aina näyttelyn jälkeen pissi kaikkialle, erityisesti nojatuoleihin. Kai oli pyörällä päästään tai muuten kaikista näyttelyn tuoksuista ja tohinoista hämmentynyt.
www.bengalcat.fi

Cats leave paw prints on your heart,
But Bengals leave love spots ON YOUR SOUL !!!
kainaloinen
Viiksityynyjen valtias

Post by kainaloinen »

Mites muut, miten suhtaudutte pillereihin? Onko huonoja/hyviä kokemuksia?
Kieppi, BEN n 24 32
Seppo, BEN n 24
Vilma, BEN n 24
nekuliini
Kehruukone

Post by nekuliini »

Itse suhtaudun pillereihin pienellä varauksella. Tarkoitan siis etten itse turvautuisi niihin kovin heppoisin perustein vaan vasta sitten, kun kiimoja kissalla on jatkuvasti tai kiimat aiheuttavat merkittävää haittaa kissalle ja/tai muulle perheelle. Erään kasvattajatuttavani ragdollnaaras oli ensimmäisen pentueen jälkeen hetken aikaa pillereillä eikä tunnu nyt enää millään tiinehtyvän, vaikka kolme kertaa on yritetty astuttaa ja nyt epäillään pillereillä olevan jotain osuutta tiinehtyvyysongelmiin.

Mutta joissain tapauksissa pillerit menevät varmasti niiden mahdollisten riskien ylitse. Esimerkiksi meidän Peppi-ragdoll olisi pistetty pillereille Lahden näyttelyn jälkeen, mikäli se ei olisi saanut toisen pentueen tekemiseen tarvittavaa ex-tulosta. Ensinnäkin jatkuvat kiimat rasittivat sitä fyysisesti melko rankasti ja toisekseen sen jatkuva kiimailu rasitti meitä ihmisiä, kun Peppi on kiimassa melko kova merkkaamaan ja mouruamaan. Henkilökohtaista kokemusta pillereistä minulla ei kylläkään itselläni ole.
sekä ragdolleja
wildtouch
Viiksityynyjen valtias

Post by wildtouch »

Meillä Clara aloitti parisen viikkoa sitten ensimmäiset juoksut ,ikäähän on nyt 5 kk.
Tänään alkoi sitten uudet juoksut taas :mad: ei siinnä mitään mutta merkkaa myös,joten jokin ratkaisu täytyy keksiä.

Jadekin aloitti saman ikäisenä juoksut ,mutta piti onneksi 7 viikkoa aina väliä ennen uusia.
kainaloinen
Viiksityynyjen valtias

Post by kainaloinen »

Voi jumbe, mulla menee kohta yöunet. :cheesy: Ei tässä muuten mitään hätää, Kieppi juoskoon niin paljon kuin huvittaa (tälle lausunnolle voitte sitten naureskella myöhemmin), mutta kun me ollaan täällä evakossa, niin ihan kiva olis jos ei just nyt alkais se poikien perään kiljuminen. Mä joudun vielä yöt viettämään noitten kissojen kanssa samassa huoneessa, joten huutava bengali vois viedä järjen. ;P
Kieppi, BEN n 24 32
Seppo, BEN n 24
Vilma, BEN n 24
Orja
Glitterikingi

Post by Orja »

Joo huutava bengali ei vie järkeä. Kuseskeleva bengali vie järjen. M. O. T. :bla:

ps. pillerit on purru ja meillä kustaan tällä hetkellä vain hiekkalaatikkoon. :)
Orja von Kissukkala
Sissi BEN n 24; Siri RUS; Saga BEN n 24 31; Sani NFO d 03 23; Nottis RUS
R.I.P. <3 Herra Makkonen

http://kissukka.net, http://www.facebook.com/kissukkala
Post Reply