Vakuutus
Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen
-
NordicGlow
- Mäy!!!
Re: Vakuutus
Kiitos paljon teidän vastauksista
Nyt pitää "vaan" käntää kaikki ruotsiksi 
-
Bengalinpentu
- Mäy!!!
Minulla on myös jalostuskissan vakuutus Tapiolassa, mutta nyt on ajankohtaista miettiä pitäisikö vaihtaa yhtiötä kun vakuutuskausi on vaihtumassa muutenkin. Puolison koira on vakuutettu Lähivakuutuksessa, mikä oli n.100 € halvempaa kuin Tapiolassa vastaava. Sen takia ajattelin kysyä tarjousta Lähivakuutuksesta.
Kokemuksia vakuutuksista?
MOI
Onko kissoillanne (bengaleilla ja/tai kotikissoilla) vakuutuksia? Jos on niin missä, olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksianne ja hintoja eri yhtiöiltä..
Onko kissoillanne (bengaleilla ja/tai kotikissoilla) vakuutuksia? Jos on niin missä, olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksianne ja hintoja eri yhtiöiltä..
-
PinkPanther
- Mäy!!!
Katsoin tuon Lähivakuutuksen tarjoaman vakuutuksen ehdot kissoille ja kuten epäilinkin niin vakuutuksen voimassaolo päättyy kun kissa täyttää 10 vuotta 
Tuon takia meillä on kaikki kissojen vakuutukset Tapiolassa, koska ovat voimassa koko kissan eliniän. Toki on kalliimpi, mutta tietysti kattavampi (minun mielestä).
Tapiolassa siis meillä tosiaan kahdella kissalla henki-ja eläinlääkärikulu vakuutukset ja kolmella samta kuin edellä ja lisäksi jalostusvakuutukset.
Hintoja en nyt tällä hetkellä muista, mutta Tapiolan sivuiltahan pääsee helposti laskemaan vakuutuksen hinnan. Hintaan vaikuttaa kuinka kattavan vakuutuksen ottaa ja jos ottaa henkivakuutuksen, niin minkä suuruisen korvaussumman laittaa siihen ( yleensä sama kuin hankinta hinta).
Itse olen noin puolentoista vuoden välein kilpailuttanut kaikki vakuutuksemme ja myös tietysti samalla pyytänyt kissojen vakuutuksista tarjoukset. Vielä ei ole mikään yhtiö saanut minua vaihtamaan, suurimmaksi osaksi kissojen vakuutuksien takia. Viimeisin tarjous tuli Ifiltä (tyrkyttämällä tyrkytti, sanoin että laita nyt vaikka tiedän että teidän vakuutukset on huonommat) ja siis tarjoukseksi se jäikin
Tuon takia meillä on kaikki kissojen vakuutukset Tapiolassa, koska ovat voimassa koko kissan eliniän. Toki on kalliimpi, mutta tietysti kattavampi (minun mielestä).
Tapiolassa siis meillä tosiaan kahdella kissalla henki-ja eläinlääkärikulu vakuutukset ja kolmella samta kuin edellä ja lisäksi jalostusvakuutukset.
Hintoja en nyt tällä hetkellä muista, mutta Tapiolan sivuiltahan pääsee helposti laskemaan vakuutuksen hinnan. Hintaan vaikuttaa kuinka kattavan vakuutuksen ottaa ja jos ottaa henkivakuutuksen, niin minkä suuruisen korvaussumman laittaa siihen ( yleensä sama kuin hankinta hinta).
Itse olen noin puolentoista vuoden välein kilpailuttanut kaikki vakuutuksemme ja myös tietysti samalla pyytänyt kissojen vakuutuksista tarjoukset. Vielä ei ole mikään yhtiö saanut minua vaihtamaan, suurimmaksi osaksi kissojen vakuutuksien takia. Viimeisin tarjous tuli Ifiltä (tyrkyttämällä tyrkytti, sanoin että laita nyt vaikka tiedän että teidän vakuutukset on huonommat) ja siis tarjoukseksi se jäikin
Vinski, BEN n 24
Wagner, BEN n 24
Iines, BEN n 24 33
Ives, BEN n 22 33
Vickan, BEN n 24
Jelena, BEN n 22
Ossi, BEN n 24
Wagner, BEN n 24
Iines, BEN n 24 33
Ives, BEN n 22 33
Vickan, BEN n 24
Jelena, BEN n 22
Ossi, BEN n 24
Mä oon tehnyt vähän samaa kilpailutusta, ja ei muut ainakaan jalostuskissan vakuutuksissa pärjää Tapiolalle - eikä kyllä useimmiten lemmikkin perusvakuutusten osaltakaan. Toki silloin vaikuttavat muut vakuutukset ja mahdolliset alennukset mitä vakuutuksen ottaja saa. Jalostuskissan vakuutusta ei taas siinä muodossaan kuin Tapiollalla muilla yhtiöillä edes ole.
Tapiolan toimintakin on alkanu kyllä pänniä viime aikoina. Omavastuut ovat kohonneet pilviin, ja normaalilla ell-keikalla (meillä esim. oli silmätulehduskeikka tuossa taannoin) korvaus on aivan olematon. Tietysti sitten, jos tulee joku iso juttu, niin tilanne on toinen.
Tapiolan toimintakin on alkanu kyllä pänniä viime aikoina. Omavastuut ovat kohonneet pilviin, ja normaalilla ell-keikalla (meillä esim. oli silmätulehduskeikka tuossa taannoin) korvaus on aivan olematon. Tietysti sitten, jos tulee joku iso juttu, niin tilanne on toinen.
Orja von Kissukkala
Sissi BEN n 24; Siri RUS; Saga BEN n 24 31; Sani NFO d 03 23; Nottis RUS
R.I.P. <3 Herra Makkonen
http://kissukka.net, http://www.facebook.com/kissukkala
R.I.P. <3 Herra Makkonen
-
PinkPanther
- Mäy!!!
Kyllä mua on myös tuo Tapiolan hinta potuttanut monesti,viimeksi kun nostivat hintoja eläinlääkärikulu vakuutuksessa, niin ihmettelin ensin että olikos tää näin paljon viime vuonna. Satuinkin löytään vanhat laskut ja kappas hinta oli noussut n.20€!
Niin ja ensi vuonna tuo omavastuuosuus nousee kuulemma taas (tapiolan tätsä kertoi), nyt on siis 50+ prosentit, ens vuonna 60+prosentit!
Mutta...kun ei ne muut tarjoa sitä mitä haluaa..
Niin ja ensi vuonna tuo omavastuuosuus nousee kuulemma taas (tapiolan tätsä kertoi), nyt on siis 50+ prosentit, ens vuonna 60+prosentit!
Mutta...kun ei ne muut tarjoa sitä mitä haluaa..
Vinski, BEN n 24
Wagner, BEN n 24
Iines, BEN n 24 33
Ives, BEN n 22 33
Vickan, BEN n 24
Jelena, BEN n 22
Ossi, BEN n 24
Wagner, BEN n 24
Iines, BEN n 24 33
Ives, BEN n 22 33
Vickan, BEN n 24
Jelena, BEN n 22
Ossi, BEN n 24
^Mä luulin et se omavastuu oli jo noussut siihen kuuteenkymppiin, mutta hyvä meille jos ei. Saatiin sentään se parikymppiä korvausta... Ens vuonna ei sitten sairastetakaan :P
Orja von Kissukkala
R.I.P. <3 Herra Makkonen
R.I.P. <3 Herra Makkonen
Tapiolalla ei saa tarkkaavaisuus herpaantua vakuutuskirjojen kanssa. Jos siellä lukee jalostuskissa, niin vakuutus ei välttämättä ole jalostuskissan vakuutus, vaan tavallinen, jossa vain kissa on määritelty jalostuskissaksi.
Eli jos on pyytänyt jalostuskissalle vakuutusta, mutta ei ole tajunnut tähdentää haluavansa jalostuskissalle jalostuskissan vakuutusta, on mahdollista maksaa vuosikausia laskuja, joissa lukee jalostuskissa, ja kissalla ei sitten olekkaan jalostuskissan vakuutusta ja kun tätä Tapiolalle ihmettelee, niin vastaukseksi tulee tympeä, lue vakuutuskirja.
No, onni onnettomuudessa on, että jalostuskissan vakuutusta ei ole tarvittu, olisi siinä vaiheessa harmittanut jo vähän enemmän.
Nyt on kyllä sellainen tunne, että mitähän vielä siellä vakuutuskirjassa on, mitä en ole hoksannut, ja ajattelin katsastaa muita yhtiöitä ja mahdollisuuksia. Täältä tulikin hyviä vinkkejä! Kiitos
Eli jos on pyytänyt jalostuskissalle vakuutusta, mutta ei ole tajunnut tähdentää haluavansa jalostuskissalle jalostuskissan vakuutusta, on mahdollista maksaa vuosikausia laskuja, joissa lukee jalostuskissa, ja kissalla ei sitten olekkaan jalostuskissan vakuutusta ja kun tätä Tapiolalle ihmettelee, niin vastaukseksi tulee tympeä, lue vakuutuskirja.
No, onni onnettomuudessa on, että jalostuskissan vakuutusta ei ole tarvittu, olisi siinä vaiheessa harmittanut jo vähän enemmän.
Nyt on kyllä sellainen tunne, että mitähän vielä siellä vakuutuskirjassa on, mitä en ole hoksannut, ja ajattelin katsastaa muita yhtiöitä ja mahdollisuuksia. Täältä tulikin hyviä vinkkejä! Kiitos
-
PinkPanther
- Mäy!!!
^^Vielä on tuon 50e (tarkistin), mutta onhan sekin jo noussut hinta, ennen kun oli sen 45e.
Vinski, BEN n 24
Wagner, BEN n 24
Iines, BEN n 24 33
Ives, BEN n 22 33
Vickan, BEN n 24
Jelena, BEN n 22
Ossi, BEN n 24
Wagner, BEN n 24
Iines, BEN n 24 33
Ives, BEN n 22 33
Vickan, BEN n 24
Jelena, BEN n 22