Jos harrastaa semmoista pahetta kuin sanomalehden luku aamukahvipöydässä nin se onnistuu parhaiten (jos siis on tarpeeksi tilaa) kun levittää lehden pöydälle ja panee lehden yhden reunan painoksi ison teemukin, toisen reunan painoksi leipälautasen ja yhden reunan painoksi vaikka voirasian tai kukkaruukun tai jotain muuta raskasta. Muuten lehteä on hieman vaikea lukea, kun sen alla leikkii kuurupiiloa ujo "pieni" bengali ja lehti heiluu kuin laiva myrskyssä
No tämä taisi olla tarpeeton neuvo. Kaikilla muillahan on fiksusti opetettuja kissoja, jotka eivät missään tilaisuudessa eivätkä koskaan tule pöydälle ja bengalien omistajatkin osaavat olla lukematta sitä sanomalehteä pöydässä
Ja jos haluaa nukkua niin, että bengali ei pääse herättämään aamulla ryömimällä peitteen alle leikkimään varpailla, on paras kääräistä peite jalkojen ympärille ikään kuin kapaloksi. Ihan paras vissiin oisi sukeltaa makuupussiin
Jos haluat talon parhaalle paikalle: siirrä kissaa :-)
^ Ei toimi meillä. Leivät syödään lautaselta, lautanen ja muki tiputetaan lattialle ja voirasiakin heitetään lattialle jotta päästään nuolemaan sisältöä. Eli juu, mulle ei tule aamulehteä enkä lue sitä enkä myöskään pysty kattamaan aamiaispöytää. Kahvin saan juotua juuri ja juuri niin että vahdin kuppia ja vetäisen sen alta pois, jos Seppo päättää yhtäkkisessä rakkauspuuskassaan kellistyä sen päälle kehräämään.
Täystuhoja? Meilläkö? Ai miksi syön vaan valmisaterioita nykyään ja vielä seisaalleen?
Kieppi, BEN n 24 32
Seppo, BEN n 24
Vilma, BEN n 24
^ Eikä mä en olekaan ainoa, joka joutuu välillä syömään seisaaltaan? Tein ehkä kuukausi takaperin hernekeittoa ja benkku oli sitä mieltä, että se on selvästi kissojenruokaa. Kun olin aikani poistanut kiljuvaa kissaa kuumalta lautaselta, niin päädyin nousemaan ylös ja söin lautasen seisaaltaan
Ja mitä teki pieni täplikäs? Murisi mulle syyttävästi...
Ja sanomattakin selvää, että aamulehteä meille ei tule ja aamupala pitää syödä nopeasti ja valppaana, jos haluaa että kaikki tarvittava pysyy ehjänä ja katoaa omaan napaan eikä kissan massuun!
Onneksi en ole asian kanssa yksin! Haaste on myös käydä jääkaapilla kun Sepukka on heti tikkana vieressä ja yrittää pölliä jääkaapista juustopakettia. Jos se onnistuu juustopaketin nappaamaan, niin pitää alkaa murisemaan niin maan kovasti. Ja voi sitä kiljuntaa kun yrität irrottaa juuston pienen miehen hampaista!
Oho, menee muuten OT:ksi, kun ei mulla ole esittää aiheeseen nyt mitään kikka kolmosia...paitsi että haen kyllä piakkoin alakerrasta keittiön oven takaisin paikoilleen, niin voin taas alkaa laittaa kunnolla ruokaa ja laittaa lihat kunnolla kissoille ilman että joku pöllii kaiken suoraan pakkauksesta. Ovea tarvitaan myös kun Kiepukka pitää saada ruokittua erikseen niin ettei nää kaksi muuta syömäriä ole sen lautasella.
Kieppi, BEN n 24 32
Seppo, BEN n 24
Vilma, BEN n 24
kainaloinen wrote:Leivät syödään lautaselta, lautanen ja muki tiputetaan lattialle ja voirasiakin heitetään lattialle jotta päästään nuolemaan sisältöä. Eli juu, mulle ei tule aamulehteä enkä lue sitä enkä myöskään pysty kattamaan aamiaispöytää. Kahvin saan juotua juuri ja juuri niin että vahdin kuppia ja vetäisen sen alta pois
Onpas Sepolla uppiniskainen orja kun ei meinaa koulutus mennä perille, ei sitten millään!!!!
Ei vainens.. tuttua puuhaa seisaallaan syöminen pullalassakin..
Ja tähän olen yrittänyt keksiä sopivaa niksiä jo neljä vuotta!
Jos on jostain helpommasta tapauksesta kyse (eli seuraava niksi-ehdotelma ei siis valitettavasti koske Peppi-& Seppo-koulukuntaa) niin ehkä kissojen ruokkiminen juuri ennen omalle aterialle asettumista auttaa asiassa, mutta painotan sanaa EHKÄ.
Ja mitä tuohon sanomalehtien lukemiseen ruokapöydässä tulee niin lakatkaa sanomalehden lukeminen ruokapöydässä ! Lehti päätyy jokatapauksessa loppujenlopuksi sinne soppalautaselle tai päinvastoin.
Meilläpäin harrastetaan roskiksen tonkimista Vaan eipä harrasteta enää, kun teippasin kaapin kiinni ilmastointiteipillä.. Vähän epäkäytännöllistä, mutta toimii!
Lisäksi olen nukkunut korvatulpat päässä keväästä lähtien, kun tuo pieni täplikäs täystuho tuli valvottamaan öitäni Ilman niitä ei ole mitään toivoa nukkumisesta pienessä yksiössä, kun kissa vetää rallia ympäri kämppää..
Biltemasta saa sellaisia näppäriä (ja halpoja) lapsilukkoja kaappeihin. Ovat kuulema ihan bengalinkestäviäkin, tarttis ehkä kokeilla
Keittiön vetolaatikkoon sujahtaneen (ja kaapin sokkeilissa seikkailevan) bengalin saa näppärästi houkuteltua esille raksupussia rapistelemalla, myös peltipurkki jossa on raksuja toimii!
Katkarapuja sisältävän pitsan saa (ehkä, ainakin suurimman osan) syötyä itse kun kaivaa suosiolla ne juustokuorrutetut katkikset ja antaa ne Attilalle (lisää Attilan nimen paikalle oman/omien bengaliesi nimi) jo ENNEN kuin hänen hirmuisuutensa istuu kärsimättömyyksissään pitsan lyttyyn nimim. täytteet mukavampi syödä sen lätyn päältä, ei pitsalaatikon kannesta... (mä tilaan nykyään jokaiseen pitsaan lisätäytteeksi katkikset, ihan Attilaa varten )
Lehden lukemista voi edesauttaa hämäyslehden virittäminen (toimii ehkä sen aikaa, että ehdit katsoa tv-ohjelmat ja sarjakuvat jos aloitat lehden lukemisen takaa)
Hauskan kuuloinen tuo ihmeellinen katkarapujen himo!!
Meidän otus on kyllä suunnattoman utelias KAIKEN suhteen, mutta ei kyllä yleensä syö mitään.. Hän on aivan äärimmäisen nirso myös!! Eli meillä ei ole jouduttu noita ruoka-asioita funtsimaan noin kovasti, mutta se hesarin luku... Nämä kuvat ovat ajalta, jolloin se tuli meille vielä. Sitte meille muutti sellainen utelias, täplikäs otus...