Bengalin hankkiminen yms

Kysy bengaleista kaikkea, mitä ikinä olet halunnut tietää. Bengaliyhdistyksen tiedotustiimi kaivaa vastaukset vaikka harmaan kiven takaa. Voit esittää kysymyksen rekisteröitymättä foorumille.

Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen, toimitus, Mummi

Post Reply
tapsa80
Bengalivaavi

Bengalin hankkiminen yms

Post by tapsa80 »

Arvoisa toimitus. (Pahoittelen kirjoitusvirheitä)

Esipuhe
Olen lukenut bengaleista jo kaiken mitä irti saan, mutta eriasia muistanko kaikkea. Rotu tulikin tutuksi työkaverin välityksellä joka sen hankki amerikan ihmemaasta. KO rotu on herättänyt mielenkiintoni heti. Kun emäntä on kissaihminen ja itse olen tottunut koirien kanssa olemaan niin kysymyksiä alkaa sadella.

Kysymykset

- Kyseessä olisi siis ensimmäinen Bengal tähän taloon. Emännällä kissoista kokemusta ja minulla koirista. Olenkin nyt huolissani, että riittääkö 68 neliön uusi omakotitalo näin toimeliaalle kissalle? Jossain lukikin, että neliöt eivät ratkaise kaikkea, jos vain huonekorkeutta riittää. Noh. Sitä kyllä löytyy. Kesäisin voin järjestää kissalle myös vanhan talon (2krs rintamamiestalo) kokonaan hänen valtakunnaksi. Esim työpäiväni ajaksi. Asun siis maaseudulla.

- Noita pentuja on hirveän hankala löytää ja ne menevät aina niin äkkiä. Joten. Summa rum. Olisiko missään mahdollista ostaa vanhaa (esim yli 5v) Bengalia? Mitenkähän iäkkäämpi kaveri tottuisi uuteen taloon, jos sellainen löytyisi?

Tuossa olikin 2kysymystä. Muut kuten hammaspesuun totuttaminen yms luen kirjasta. Teidän mielipiteen kyllä voin kysyä asiasta.
toimitus
guru

Re: Bengalin hankkiminen yms

Post by toimitus »

Hei
Teillä on kyllä riittävästi tilaa bengalille ja kun sille on seuraa, puuhaa ja laadukasta yhteiseloa, niin aikuinen bengali kyllä sopeutuu uuteen kotiin.
Silloin tällöin bengaliyhdistyksen sivuilla kohdassa "aikuiset kissat etsivät kotia" on ilmoituksia kissoista, joista omistaja joutuu luopumaan esim. perheessä puhjenneen allergian takia. Sivustoa kannattaa siis seurata.
Kasvattajien sivuja voi myös käydä tutkimassa ja kysyä sähköpostilla tai puhelimella, voiko tehdä ennakkovarauksen tulevaan pentueeseen tai olisiko kasvattajalta saatavilla yhtään vanhempaa kissaa. Kyllä se varmasti teillekin sopiva löytyy. :)
Post Reply