Alfa Felis -kissanäyttely Porvoossa 2.-3.10.2010
Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen
Alfa Felis -kissanäyttely Porvoossa 2.-3.10.2010
Kaikki ticalaiset ja muutkin tervetuloa Porvoon näyttelyyn lokakuun alussa! Ks. tarkemmin sivuilta www.alfafelis.com
Re: Alfa Felis -kissanäyttely Porvoossa 2.-3.10.2010
Olis tarkoitus tulla Laran kanssa päiväseltään pistejahtiin. Rouvalta jäi puuttumaan niin vähän seuraavasta tittelistä 
Tuo että viimehetken muutoksien takia ei rahoja palauteta on aika epäreilua! Näyttelyihin kuitenkin ilmoittaudutaan sen mukaan kuinka ne sopivat muuhun elämään, nyt tuo viikonloppu sopii esim. mulle, mutta seuraavana en pääse millään. AIka kenkkua jos paria viikkoa ennen yhdistys päättääkin siirtää näyttelyä viikolla. Ottaen huomioon että ilmottautumiskamsu on korkea, eikä sitä palauteta vaikka yhdistys päättää itse siirtää tapahtumaa, ei hyvä... Epäreilua ja karsii varmasti tulijoita. Aion itsekin ilmottautua ja maksaa niin viimetingassa kuin mahdollista, 40 euroa on iso raha hukkaan heitettäväksi >:(
Tuo että viimehetken muutoksien takia ei rahoja palauteta on aika epäreilua! Näyttelyihin kuitenkin ilmoittaudutaan sen mukaan kuinka ne sopivat muuhun elämään, nyt tuo viikonloppu sopii esim. mulle, mutta seuraavana en pääse millään. AIka kenkkua jos paria viikkoa ennen yhdistys päättääkin siirtää näyttelyä viikolla. Ottaen huomioon että ilmottautumiskamsu on korkea, eikä sitä palauteta vaikka yhdistys päättää itse siirtää tapahtumaa, ei hyvä... Epäreilua ja karsii varmasti tulijoita. Aion itsekin ilmottautua ja maksaa niin viimetingassa kuin mahdollista, 40 euroa on iso raha hukkaan heitettäväksi >:(
Hannibal BEN n 24
Attila BEN n 24 33
Lara BEN n 24
Bertta BEN n 24
FIN*Alcarinqua - bengalit http://www.freewebs.com/kapatrik/
Attila BEN n 24 33
Lara BEN n 24
Bertta BEN n 24
Olen täysin samaa mieltä kapatrikin kanssa. Epäreilu lauseke "Alfa Felis varaa oikeuden viimehetken muutoksiin, joista ei maksupalautuksia" karsii taatusti osallistujia, ja aion itsekin jättää ilmoittautumisen viime tippaan. Näyttelymaksu on muutenkin paljon korkeampi kuin missään muussa kotimaisessa yhdistyksessä, 40 euroa on iso raha hukkaan heitettäväksi lainkin kannalta kyseenalaisen säännön takia. Jos late entrystä menee lisämaksu, niin jätän kokonaan tulematta, 40 euroa on jo ehdoton kipuraja (mutten uskalla ilmoittaa kahta viikkoa ennen näyttelyäkään, muistaen miten viime tipassa muutoksia on tosiaan ennenkin ollut).
Mutta olemme näillä näkymin tulossa Haltian kanssa päiväksi. Herra valmistui Vantaalla QGCA:ksi, ja siellä saavutettu AB-kehävoitto jäi (ainakin minun laskelmieni mukaan) valitettavasti vielä edellisen tittelin piikkiin. Nyt pitää siis hankkia uusi kehävoitto ja vajaat 1000 pistettä lisää, niin saadaan Haltiasta leivottua SGCA
Edit: itse asiassa tarkistuslaskelman mukaan Haltia valmistuikin QGCA:ksi jo ensimmäisessä kehässä, jolloin kolmannen kehän kehävoitto riittää kuin riittääkin ylimpään titteliin sitten aikanaan, kun saadaan loput pisteet kasaan!
Mutta olemme näillä näkymin tulossa Haltian kanssa päiväksi. Herra valmistui Vantaalla QGCA:ksi, ja siellä saavutettu AB-kehävoitto jäi (ainakin minun laskelmieni mukaan) valitettavasti vielä edellisen tittelin piikkiin. Nyt pitää siis hankkia uusi kehävoitto ja vajaat 1000 pistettä lisää, niin saadaan Haltiasta leivottua SGCA
Edit: itse asiassa tarkistuslaskelman mukaan Haltia valmistuikin QGCA:ksi jo ensimmäisessä kehässä, jolloin kolmannen kehän kehävoitto riittää kuin riittääkin ylimpään titteliin sitten aikanaan, kun saadaan loput pisteet kasaan!
"Meilläpäin tätä kutsutaan sinnikkyydeksi."
Onko kehien määrä jo varmistunut? entä AB/SP-jako? Haltia ja Lara olisivatkin näillä näkymin tulossa koko viikonlopuksi
Jompana kumpana päivänä juodaan mahdollisesti Haltian SGCA-skumppaa, kun pisteitä tittelistä puuttuu vain 655 
Näyttely lähestyy: onko tulonsa vahvistaneita tuomareita enemmän kuin tuo yksi (Monica Danyn)? Hän taisi olla Riihimäellä Haltian ensimmäisessä TICA-näyttelyssä, ja oli oikein pätevän oloinen, käsittelikin kissoja hyvin. Olisi kiva tietää kehien määrä ennen ilmoittautumista, AB/SB-jako olisi plussaa.
Windsor, olen laittanut kahdesti sähköpostia klerkkauksesta (tai tarkemmin mahdollisuudesta klerkata ilmoittautumismaksua vastaan) aff.show -osoitteeseen, mutten ole saanut vastausta. Kai sieltä ilmoitellaan, jos klerkille on tarvetta (ja tuo perisuomalainen tapa tienata näyttelymaksu työllä käy päinsä)?
P.S. Taas tuli opiskeltua lisää TICA-sääntöjä: ei sitä Haltian kehävoittoa vielä lasketakaan hyväksi korkeimpaan titteliin. Alemmissa titteleissä samassa näyttelyssä saadut valmistumiset ja senjälkeiset finaalipaikat lasketaan, mutta ei enää siirryttäessä korkeimpaan titteliin. Eli skumppajuhlien ajankohta on täysi arvoitus, jos sellaisia koskaan saadaankaan
Windsor, olen laittanut kahdesti sähköpostia klerkkauksesta (tai tarkemmin mahdollisuudesta klerkata ilmoittautumismaksua vastaan) aff.show -osoitteeseen, mutten ole saanut vastausta. Kai sieltä ilmoitellaan, jos klerkille on tarvetta (ja tuo perisuomalainen tapa tienata näyttelymaksu työllä käy päinsä)?
P.S. Taas tuli opiskeltua lisää TICA-sääntöjä: ei sitä Haltian kehävoittoa vielä lasketakaan hyväksi korkeimpaan titteliin. Alemmissa titteleissä samassa näyttelyssä saadut valmistumiset ja senjälkeiset finaalipaikat lasketaan, mutta ei enää siirryttäessä korkeimpaan titteliin. Eli skumppajuhlien ajankohta on täysi arvoitus, jos sellaisia koskaan saadaankaan
Ilmoitin just kaksi kasvattia (omistajien suostumuksella
) Country Catsiin. Molemmat ruskeatäplikkäät viidakko vekarat tulevat pentuluokkaan. Kylläpäs tässä alkoi jo jänskättämään 
Muistelin että ilmoittautumisaika päättyy 15.9 mutta kun kävin äsken katsomassa niin aikaa on vielä sillä viimeinen ilmoittautumispäivä näkyykin olevan 19.9
Jos haluat talon parhaalle paikalle: siirrä kissaa :-)
Haluaisin kyllä vahvistuksen pisteitä kerryttävien kehien määrästä ennen kissan ilmoittamista, luulisi tiedon löytyvän Alfan sivuilta kahta viikkoa ennen näyttelyä
70 euroa on aika huima ilmoittautumismaksu viikonlopusta, joten tässä vaiheessa pistekehien määrä ratkaisee. Mm. tuomarimuutoksista saa toki TICA-sääntöjen mukaan rahat takaisin näin halutessaan (kuin myös päivä- ja paikkamuutoksista), mutta en jaksaisi lähteä vääntämään kättä maksupalautuksista, vaan haluaisin ilmoittaa kissan tietäen, mihin sen ilmoitan. Alfan tiedottamisessa on nyt kyllä huomattavasti parantamisen varaa >:(
(Sain sähköpostilla päivitetyn näyttelykutsun, kiitos siitä, mutta sekin jätti valitettavasti tulkinnanvaraa pisteitä kerryttävien kehien määrän suhteen. AB-SP -jako selventäisi asiaa.)
(Sain sähköpostilla päivitetyn näyttelykutsun, kiitos siitä, mutta sekin jätti valitettavasti tulkinnanvaraa pisteitä kerryttävien kehien määrän suhteen. AB-SP -jako selventäisi asiaa.)
Päivitetty näyttelykutsu? Eipä ole näkynyt :/
Tuleekohan Alfalta jonkinsortin vahvistus, olisi kiva saada varmistus siitä onko ilmottautuminen mennyt perille yms...
Tuleekohan Alfalta jonkinsortin vahvistus, olisi kiva saada varmistus siitä onko ilmottautuminen mennyt perille yms...
Joo, asia on aika selkeästi sanottu TICA säännöissä. Eli tuo maininta, että pidätetään oikeus viimehetken muutoksiin on sääntöjen vastainen. Tuomarit pitää ilmoittaa 10 päivää ennen kuin ilmoittautuminen loppuu ja jos sen jälkeen tulee muutoksia esim. tuomareihin, rahat pitää palauttaa jos joku haluaa jäädä pois.
24.3 Each entry shall be accompanied by the published fee. No entry fee or
related charges will be returned except for failure on the part of the sponsoring
club to hold a "Vetted" show as advertised, or if there is a change in the
advertised judges, date, location and/or format of the show as set forth in Show
Rule 24.3.1. In such cases, the club shall refund the total amount if requested
by the Exhibitor.
24.3.1 A sponsoring club must, at least 10 days prior to the advertised
closing date of a show, announce and make known to any exhibitor who
inquires, who the contracted and confirmed judges are. Any exhibitor who has
previously entered the show shall be notified of any change in judges and may
withdraw his entries and have entry and related fees returned if requested
before the advertised closing date of the show.
Ei kukaan varmasti pois halua jäädä vaikka tuomarit muuttuvatkin ja itsekkin tuomareita lukuisiin näyttelyihin kutsuneena tiedän, että se on hankalaa joskus, eikä viimehetken muutoksilta aina voida välttyä. TICA säännöt ovat tässä tapauksessa huomattavasti tiukemmat näyttelyn järjestäjän suuntaan, kuin fifen vastaavat. Mulle on koko lailla sama kuka siellä arvostelee, kunhan nyt edes joku ja niitä rinkejä vähintäin kolme. Hinta on sen verran suolainen, että jotain vastinetta rahalle pitää saada. Se, mikä mua tässä nypityttää, on tuo, että jos näyttelyä siirretään, saa vääntää rahojen palautuksesta, koska yhdistys näkyy olevan asiasta eri mieltä kuin TICA. Mä olen raivannut tilaa kalenterista tuota näyttelyä varten tuolle viikonlopulle. Muut eivät hyvin suurella todennäköisyydellä sovi. 70 euroa on yksinkertaisesti ihan liikaa rahaa menetettäväksi jos päivä muuttuu. Paikanmuutoskaan ei nyt niin kiva olisi, kun olen suunnitellut olevani koko viikonlopun ja majapaikka on valmiina tuolla pk-seudulla, mikä parasta ilmainen sellainen.
Toivottavasti järjestäjäporukka jaksaa tsempata, senkin tiedän kokemuksesta, mitä se on järjestää näyttelyitä suhteellisen pienellä porukalla. Mutta näyttelyyn tulijoiden on voitava luottaa siihen, että päivämääriä ja paikkoja ei muutella näin lyhyellä varoitusajalla.
24.3 Each entry shall be accompanied by the published fee. No entry fee or
related charges will be returned except for failure on the part of the sponsoring
club to hold a "Vetted" show as advertised, or if there is a change in the
advertised judges, date, location and/or format of the show as set forth in Show
Rule 24.3.1. In such cases, the club shall refund the total amount if requested
by the Exhibitor.
24.3.1 A sponsoring club must, at least 10 days prior to the advertised
closing date of a show, announce and make known to any exhibitor who
inquires, who the contracted and confirmed judges are. Any exhibitor who has
previously entered the show shall be notified of any change in judges and may
withdraw his entries and have entry and related fees returned if requested
before the advertised closing date of the show.
Ei kukaan varmasti pois halua jäädä vaikka tuomarit muuttuvatkin ja itsekkin tuomareita lukuisiin näyttelyihin kutsuneena tiedän, että se on hankalaa joskus, eikä viimehetken muutoksilta aina voida välttyä. TICA säännöt ovat tässä tapauksessa huomattavasti tiukemmat näyttelyn järjestäjän suuntaan, kuin fifen vastaavat. Mulle on koko lailla sama kuka siellä arvostelee, kunhan nyt edes joku ja niitä rinkejä vähintäin kolme. Hinta on sen verran suolainen, että jotain vastinetta rahalle pitää saada. Se, mikä mua tässä nypityttää, on tuo, että jos näyttelyä siirretään, saa vääntää rahojen palautuksesta, koska yhdistys näkyy olevan asiasta eri mieltä kuin TICA. Mä olen raivannut tilaa kalenterista tuota näyttelyä varten tuolle viikonlopulle. Muut eivät hyvin suurella todennäköisyydellä sovi. 70 euroa on yksinkertaisesti ihan liikaa rahaa menetettäväksi jos päivä muuttuu. Paikanmuutoskaan ei nyt niin kiva olisi, kun olen suunnitellut olevani koko viikonlopun ja majapaikka on valmiina tuolla pk-seudulla, mikä parasta ilmainen sellainen.
Toivottavasti järjestäjäporukka jaksaa tsempata, senkin tiedän kokemuksesta, mitä se on järjestää näyttelyitä suhteellisen pienellä porukalla. Mutta näyttelyyn tulijoiden on voitava luottaa siihen, että päivämääriä ja paikkoja ei muutella näin lyhyellä varoitusajalla.
Hannibal BEN n 24
Attila BEN n 24 33
Lara BEN n 24
Bertta BEN n 24
Attila BEN n 24 33
Lara BEN n 24
Bertta BEN n 24